Felhasználói kézikönyv – települési felhasználóknak
- Belépés
Település kapcsolattartójaként
egy e-mailt kapunk, amelyben a jelszó megadásához
felkeresendő címre kattintva tudunk belépni a felületre. Itt adhatjuk meg a
jelszavunkat, és ezt követően már minden alkalommal csak a www.terkult.hu oldalra kell lépnünk, ahol az
e-mail címünk és jelszavunk megadásával beléphetünk. Amennyiben a jelszavunkat
elfeledjük, akkor a www.terkult.hu oldalon
az e-mail címünk megadásával az új jelszó igénylése lehetőségre kattintva
e-mailben kapunk új meghívólevelet, amelyben szereplő cím elnavigál az új
jelszó megadására.
- Profil
Település kapcsolattartójaként bejelentkezve profilunkba a bal oldali oszlopban láthatjuk a Személyes adatok menüpontot, alatta a hozzánk rendelt település nevét, az általunk leadott igényléseket, és a kijelentkezés gombot.
A jobb oldali oszlopban látható a ránk váró aktuális feladatok (pl. hogy böngésszünk a szolgáltatások között, időzítsük a szolgáltatásunkat, nyújtsunk be teljesítési igazolást stb.). Ugyanitt jelenik meg az elindított igénylésünkkel kapcsolatos aktuális státusz is (pl. Sikeres igénylés, az igénylésünket jóváhagyták, tehát megkezdhetjük a megvalósítási dátumok javaslatát, stb).
- Településem
Településem menüpont alatt látható a hozzánk rendelt település.

A település nevére kattintva látható a Befogadóhely neve, ebben a menüpontban van lehetőség Megvalósítási helyszínek rögzítésére, valamint a helyszínekhez tartozó infrastrukturális adatok rögzítésére is. A Befogadóhely infrastruktúra adatait a Település kapcsolattartója szabadon tudja szerkeszteni, adatváltozás esetén az adatok bármikor módosíthatók.
A Feladataim menüpontban jelzi a rendszer a hiányzó megvalósítási helyszín rögzítésének elvégzését, mindaddig amíg a kért űrlap kitöltése nem történik meg.
Kérjük, az űrlapon megjelölt adatok kitöltését, valamint egyes pontoknál a feltöltött információt bemutató fotó (pl.: nézőteret, színpadot bemutató fotó) feltöltését is.
Az "Megvalósulási helyszín mentése" gombra kattintva az adatok
beküldésre kerülnek és láthatóak lesznek a Szolgáltató és a Nemzeti
Művelődési Intézet munkatársai számára is. A mentést követően is a
későbbiekben bármikor módosíthatók az adatok.Az infrastrukturális adatlap alapján készül fel a szolgáltató a
szolgáltatás technikai megvalósítására, a megadott adatokért Önök
tartoznak felelősséggel. Amennyiben kérdése merülne fel, kérjük keresse
térségi munkatársunkat.Lehetősége van a településeknek több megvalósulási helyszínt is rögzíteni. Minden új helyszín rögzítésekor szükséges kitölteni a helyszínhez kapcsolódó infrastrukturális adatlapot is.
Az
igényelt szolgáltatások kapcsán a Feladataim menüpontban megjelenik a
felhívás az adott szolgáltatáshoz kapcsolódó megvalósítási helyszín
kiválasztására is, melyet a már korábban rögzített Megvalósítási
helyszínek közül lehet kiválasztani a lenyíló ablakban, amikor egy szolgáltatás kapcsán már megtörtént az időpont egyeztetési folyamat, Időzített státuszban van a szolgáltatás. - Aktív igényléseim
A menüpont alatt láthatók a jóváhagyott igénylések, megkezdődhet a szolgáltatások szervezése.
A szolgáltatás nevére kattintva jelenik meg a menüsor, mely jelzi, hogy az adott szolgáltatás megvalósítása milyen fázisban tart.
A folyamatábrán a Szolgáltatás menüpontba visszalépve(a Szolgáltatás feliratra kattintva) újabb funkciók érhetők el.
Megjelenik a szolgáltatás részletes leírása, valamint a Kapcsolattartói elérhetőségek. Az oldalt lejjebb görgetve látható pedig láthatóvá válik a Jegyzetek, a Facebook esemény és a Megosztott fájlok feltöltése funkció.
Az egyes programok egyeztetése kapcsán használható a Jegyzetek funkció, melyben a fontosabb információk, szolgáltatás lebonyolításához kapcsolódó adatok rögzíthetők. A rögzített jegyzet
megjelenik a szolgáltató számára, de a rendszer automatikus értesítést
nem továbbít a feltöltésről. A jegyzet a későbbiekben nem módosítható.Lehetőség van az esemény népszerűsítésére létrehozott Facebook esemény linkjének feltöltésére, a Megosztott fájlok pontban pedig a rendezvény híreléséhez használt plakát, marketing anyagok egyeztetésére.
- Személyes adatok
A bal oldali menüsor Személyes
adatok menüpont alatt a személyes adatok és a használt jelszó módosítása lehetséges. - Csatlakozási nyilatkozat feltöltése
Kérjük, amennyiben 2024.11.01. után csatlakozott a Petőfi Kulturális Programhoz, akkor aláírt csatlakozási nyilatkozatát szíveskedjen feltölteni a Terkult felületre az alábbiak szerint:
A terkult.hu honlapra belépve jobb felül kattintson saját nevére. A Településem mezőben válassza ki településhez kapcsolódóan a Nyilatkozat feltöltése funkciót vagy a Feladataim menüpontban megjelenő csatlakozási nyilatkozat feltöltése üzenetben a Tovább gombra kattintva.

Töltse fel az aláírt nyilatkozatot és kattintson a Mentés gombra.

- Szolgáltatás igénylése
Szolgáltatás igénylésénél ki kell választani, hogy melyik megvalósulási helyszínen tervezi megvalósítani a település az adott szolgáltatást. Amennyiben a település nem adott meg megvalósulási helyszínt, nem tud szolgáltatást igényelni, míg ezt meg nem teszi.
A bal oldali menüben a település nevére kattintva teheti ezt meg. Több megvalósítási helyszín és a hozzájuk tartozó infrastrukturális adatlapok kitöltésére van lehetőség.
A kezdő oldalra visszalépve a Feladataim között található Böngésszen a szolgáltatások közül! menüpontra kattintva, majd a kiválasztott szolgáltatásra kattintva tudja elolvasni a szolgáltatások részleteit, és amennyiben megvalósíthatónak látja a településén (mind a műszaki, személyi feltételeket tekintve, mind az elérendő célcsoport létszámát és a megvalósítási időszakot figyelembe véve), akkor az Igénylem a szolgáltatást gombra kattintva érheti el az igénylési űrlapot, ahol pár kérdésre adott válasz után véglegesíthető az igénylés. Az igénylésnél kitöltendő kérdések:
Hasonló programelem volt-e a településen az elmúlt 1 évben?
Igen/Nem
Ha igen kérjük, röviden ismertesse!
Van-e meglévő célcsoport, amely igénybevevője lesz a szolgáltatásnak?
Igen/Nem
Milyen új célcsoportot kíván bevonni a szolgáltatással? (amennyiben releváns)
Kérjük ismertesse a szolgáltatásigénylés célját: mit szeretne elérni a programkínálattal a településén?
A résztvevők toborzásában az alábbi környező településekkel működik együtt (amennyiben releváns):
A technikai feltételeknek megfelelés ismertetése: Kérjük írja le a helyszín műszaki sajátosságait (lásd a programelem elvárásait)!
Tervez-e részvételi díjat, hozzájárulást kérni a rendezvény résztvevőitől? (igen/nem)
Amennyiben igen, akkor a tervezett összeg mértéke? ..... Ft/fő
Az igényelt szolgáltatás tervezett megvalósítási helyszínének neve, címe (irányító szám település utca házszám)
Az igényelt szolgáltatás tervezett megvalósítási helyszínének kapcsolattartója: név, telefon, e-mail cím
Amennyiben igénylésünket elfogadták, a felület egyértelműen navigálni fog bennünket az aktuális teendők között. A sikeres igénylést jelző mezőben lévő "Tovább" gombra kattintva eljutunk az igénylés adminisztrációs felületére, ahol négy pontban teljesíthetjük az elvárásokat.
- Igénylés elbírálása
Az első, ELBÍRÁLÁS pontban
láthatjuk leadott igénylésünk státuszát.
- Időzítés, időzítés egyeztetése
Az IDŐZÍTÉS pontban adhatjuk meg az adott szolgáltatás megvalósítás dátumát / dátumait.
Az Időzítés jelenti a Település és a Szolgáltató közötti egyeztetést a Szolgáltatás időpontjáról/időpontjairól, amely a TÉRKULT felületen kétféle módon lehetséges:
1. Település időzít: Település adja meg a számára megfelelő időpontjavaslatokat, amelyek közül a Szolgáltató kiválasztja a számára megfelelő időpontot vagy minden időpontot elutasít és javaslatot tesz egyéb számára megfelelő időpontra.
2. Szolgáltató időzít: Szolgáltató adja meg a számára megfelelő időpontjavaslatokat, amelyek közül a Település kiválasztja a számára megfelelő időpontot vagy minden időpontot elutasít és javaslatot tesz egyéb számára megfelelő időpontra.
A Nemzeti Művelődési Intézet előzetesen egyeztet a Szolgáltatóval, hogy melyik időzítési mód kerül beállításra a szolgáltatásai esetében, amely leginkább szolgálja az időzítési folyamat gördülékenységét.
1. Település időzít
A Településeknek van lehetőségük az igényelt szolgáltatás időzítésére, azaz a tervezett megvalósítási dátum / dátumok rögzítésére. A Szolgáltatók az időzítéshez előzetesen instrukciókat adhatnak meg (pl. hétfőtől péntekig valósulhat meg a szolgáltatás, vagy csak 2024. 03.01. után tervezhető az első időpont stb.), amelyet a Települések a Szolgáltatási adatlapon láthatnak.
A több alkalomból álló Szolgáltatás esetén – lehetőleg – adja meg minden alkalomnak a dátumjavaslatát, de ezeket később is pótolhatók.
Minden alkalomra 3-3 Önnek megfelelő időpontjavaslatot tud megadni. Ne feledje, hogy nem csak dátumot, hanem kezdési időpontot is szükséges megadni az időzítés során.
A megadott időpont javaslatokhoz kapcsolódóan a Megjegyzés rovatba kiegészítő információkat írhat (pl. A Diótörő című darabot kérnénk lehetőség szerint VAGY ezen a napon települési rendezvényünk van, ehhez szeretnénk kapcsolni a Szolgáltatást). A Szolgáltatás időpontjaink kijelölésében figyelembe kell venni a szolgáltatási adatlap Megjegyzés rovatában olvasható, időzítéssel kapcsolatos instrukciókat (pl. hétvége, legkésőbbi kezdési időpont stb.).
Az időpontok kijelölése kapcsán -szükség szerint- egyeztessen térségi munkatársunkkal.
Kérjük az időpont javaslatoknál vegye figyelembe a meghirdetés, közönségszervezés időszükségletét, továbbá a Szolgáltató felkészülési időszükségletét is. Javasoljuk, legalább 1 hónapot hagyjon a dátum javaslat benyújtás és az első javasolt dátum között.
Az Önöknek megfelelő dátumjavaslatok továbbításra kerülnek a Szolgáltató felé. A Szolgáltató ellenőrzi a megadott időpontjavaslatokat. A Szolgáltató elutasíthatja vagy elfogadhatja a megadott időpontjavaslatok egyikét, amelyről Ön visszajelzést kap az Időzítés funkcióban. Elutasított időpont esetében indokolást is adhat a Szolgáltató,ebben az esetben az időpont egyeztetés újraindul.
Ha a szolgáltatás több alkalomból áll és nem adott meg minden dátumhoz javaslatot, a későbbiekben még pótolhatja azt, továbbá a jövőbeni dátumokat még tudja szükség esetén módosítani.
Figyelem: fontos, hogy időben történjen meg az időzítés, mert az adott napra, vagy azt megelőző napra nem tudunk időzíteni dátumot, csak másnaptól kezdődő bármely napra. (Pl. október 10-én belépünk a felületre, akkor október 11-ei dátum a legkorábbi, amit rögzíteni tudunk).
Az ELKÜLDÖM gombra kattintva a Szolgáltató megkapja az
időpont javaslatokat, és az alábbi automatikus üzenetet kapja a Település
kapcsolattartója.A Szolgáltató a saját online felületén látja a beérkezett időpontjavaslatokat, aki elfogadhatja vagy elutasíthatja a szolgáltatás tervezett időpontját vagy időpontjait.
Szolgáltatói visszajelzés az időzítés tervezésére
A Szolgáltató dönteni tud arról, hogy számára a Település által rögzített időpont/időpontok közül melyik a megfelelő: kiválasztja az egyik időpontot és a Megjegyzés rovatba írhat kiegészítő információt (Pl. A Diótörőt nem tudjuk biztosítani, helyette a Grincs darabja érkezik.) VAGY a Szolgáltató nem megfelelőség esetében elutasíthatja a település által megadott időpontokat, ha egyik sem megfelelő és Elutasítás indoka rovatba beírhat instrukciót a település számára a további időpont kijelölésekhez (Pl. ilyet: Csak hétfőtől csütörtökig tudunk szolgáltatást vállalni.). A Település látja a Szolgáltató visszajelzéseit a TÉRKULT felületen és e-mail üzenetet is kap az időzítés elfogadása/elutasítása esetében. A Település ez alapján tud új időpontot/időpontokat kijelöli, ha szükséges, és a folyamat kezdődik az elejétől.
A fenti példában a Szolgáltató elfogadta az 1. alkalom időpontját (2024.01.17. 15.00), de a 2. alkalom időpontját elutasította és kéri a dátum újbóli rögzítését az instrukcióknak megfelelően (2024.02.07. 15.00).
Amennyiben nem történt meg minden szolgáltatási alkalom rögzítése, akkor a Települési kapcsolattartónak a későbbiekben még lehetősége van pótolni.
Települési visszajelzés az időzítés tervezésére
Amikor egy Szolgáltató időpontjavaslatot adott meg, a Település e-mailben értesítést kap, és a TERKULT felületen megjelenik a listában a feladat: SZOLGÁLTATÓI IDŐPONTJAVASLAT ÉRKEZETT!
A "Tovább" gombra kattintva a Település dönteni tud arról, hogy számára a Szolgáltató által rögzített időpont/időpontok közül melyik a megfelelő, lehetőségek:
- kiválasztja az egyik időpontot és a Megjegyzés rovatba írhat kiegészítő információt
VAGY
- a Település nem megfelelőség esetében elutasíthatja a Szolgáltató által megadott időpontokat, ha egyik sem megfelelő és Elutasítás indoka rovatba beírhat instrukciót a Szolgáltató számára a további időpont kijelölésekhez.
A Település elfogadja vagy elutasítja az időpontjavaslatot az opciók előtt található jelölőpontba kattintva, majd az ELBÍRÁLÁS MENTÉSE gombra kattintva.
A Szolgáltató látja a Település visszajelzéseit a TERKULT felületen és e-mail üzenetet is kap az időzítés elfogadása/elutasítása esetében. A Szolgáltató ez alapján tud új időpontot/időpontokat kijelölni, ha szükséges és a folyamat kezdődik az elejéről.
Ha több alkalmas a szolgáltatás, amennyiben nem történt meg minden szolgáltatási alkalom rögzítése, akkor a Szolgáltatói kapcsolattartónak a későbbiekben még lehetősége van rá.
- Programok hirdetése, közönség toborzás
A szolgáltatások hirdetéséhez és a közönség toborzásához a letölthető plakát sablonok egyike vagy a kötelező tartalmi elemek feltüntetésével saját szerkesztésű plakát is használható.
https://www.terkult.hu/letoltes/
A hirdetési dokumentációkon kötelezően feltüntetendő tartalmi elemek: a Petőfi Kulturális Program logója, a szolgáltató logója, a Nemzeti Művelődési Intézet logója és Magyarország Kormánya logó, valamint a programhoz kapcsolódó támogatói szöveg: "A Petőfi Kulturális Program Magyarország Kormánya támogatásával, a
Kultúrstratégiai intézmények együttműködésében, a Nemzeti Művelődési
Intézet koordinációjával valósul meg." - Plakát egyeztetés funkció
A Szolgáltatóknak a szolgáltatás leírások megadásakor van módjuk rögzíteni a plakát készítés módját is. Lehetséges Szolgáltatóként is az egyes események plakátjainak elkészítése, de beállítható az igénylő Települések feladataként is a plakát elkészítése, valamint rögzíthető opcióként, az is, hogy nem szükséges a plakát egyeztetésének elvégzése.
A plakát feltöltésére a adott szolgáltatás időpontjának egyeztetését követően van lehetőség, tehát amikor a szolgáltatás Időzítése történik.
1. Szolgáltató készíti a plakátot
Amennyiben Szolgáltatói plakát feltöltés került beállításra egy adott szolgáltatásnál, az időzítést követően van lehetősége a Szolgáltatónak a plakát feltöltésére.
Ebben az esetben a Településnek van lehetősége a feltöltött plakát elfogadására vagy elutasítására, amennyiben a Település részéről elutasításra kerül, újra indul a plakát egyeztetés folyamata. A megjegyzésben rögzíthető észrevétel, instrukció a javítást illetően.
2. Település készíti a plakátot
Amennyiben az igénylő Település feladata egy adott szolgáltatás kapcsán a plakát elkészítése és feltöltése a Terkult felületre, azt az Időzítés alkalmával teheti meg.
A Település által elkészített plakát feltöltését követően, megjelenik szolgáltatói oldalon a plakát ellenőrzése feladat. Szolgáltatóként elfogadásra vagy elutasításra kerül a feltöltött plakát. A megjegyzésben rögzíthető észrevétel, instrukció a javítást illetően. Elutasítás esetén újra indul a plakát egyeztetés folyamata.
- Teljesítésigazolás
A negyedik, TELJESÍTÉSIGAZOLÁS pontban tölthetjük fel fotóinkat, és tölthetjük ki a szolgáltatásra vonatkozó kérdőívet. A teljesítés igazolás a jóváhagyott megvalósítási időpontot követő napon, éjfél után pár perccel válik kitölthetővé.
Beküldést követően kerül sor a teljesítésigazolásunk ellenőrzésére. Amennyiben hiánypótlás szükséges, akkor láthatjuk a hiánypótlás feladatánál az indokot (pl. 4 azonos fotót töltött fel, kérjük, hogy 3 fotót cseréljen), és újra kitölthetővé válik a teljesítésigazolási felület, amin kijavítjuk a hibát és ismét beküldjük a teljesítésigazolást.
A teljesítésigazolás feltöltésekor szükséges a résztvevői létszámot korosztályi besorolás szerint megbontva feltüntetni. Abban az esetben, ha az adott korcsoportból nem volt résztvevő az adott programon, akkor „0” értéket szükséges feltüntetni.
A térségi munkatársaink jelenlétét is szükséges jelezni a teljesítésigazolás feltöltésekor.
A Beszámoló hír elérhetősége (link) kérdésnél valóban link feltöltését követően engedi csak a rendszer a teljesítésigazolás beküldését. Amennyiben nincs releváns eredménykommunikációt tartalmazó link (pl: online cikk, Facebook poszt) azt javasoljuk, hogy a település vagy intézmény weboldalának vagy Facebook oldalának linkje kerüljön feltöltésre, a szöveges indoklásban megjelölve, hogy a hír link nem releváns.
- Lezárás
Az ötödik, LEZÁRÁS pontban
értesítést talál, amennyiben az igénylést követően a program megvalósításához kapcsolódó feltöltött teljesítési igazolás elfogadásra került.Az érintett szolgáltatás továbbra is a kezdőoldalon található AKTÍV IGÉNYLÉSEIM menüpontban marad, de további teendő Települési oldalról már nincs, a szolgáltatás állapota Lezárt státuszú.
Az adott pályázati szakasz zárását követően az adott igénylés átkerül az ARCHÍV
IGÉNYLÉSEIM menüpontba, így a Program egész időszaka alatt látható számunkra,
hogy mely szolgáltatásokat vettük már igénybe.
- Bevétel elszámolása / Költségelszámolási funkció
A költségelszámolási funkció adott időszakban a Petőfi Kulturális Program keretében igényelt szolgáltatások jegyértékesítéséből származó települési bevétel felhasználásának követését szolgálja.
A Petőfi Kulturális Program keretében együttműködő települések a Magyar Kormány által finanszírozott kulturális szolgáltatásokat igényelhetnek, amelyet Kultúrstratégiai intézmények (továbbiakban: Szolgáltató) biztosítanak, ezzel is támogatva a kulturális esélyteremtést.
A települések által sikeresen igényelt kulturális szolgáltatásokhoz kapcsolódóan a települések jegybevételt generálhatnak azáltal, hogy részvételi díjhoz kötik az igénybevételt. A Szolgáltató által meghatározásra került javasolt részvételi díj, amelytől a települések eltérhetnek.
Abban az esetben, ha a Petőfi Kulturális Program keretében megvalósult kulturális szolgáltatások kapcsán részvételi díjat fizettek a résztvevők, ezáltal bevétele keletkezett a településnek, akkor be kell mutatni ennek a bevételnek a hasznosulását.
Közvetlen kiadások: a tárgyidőszakban a Petőfi Kulturális Program keretében megvalósult kulturális szolgáltatásokkal kapcsolatosan (pl. bérelnie kellett a településnek technikát a kulturális programhoz) – Ez a költség csökkenti a bevételt, az így keletkező összeg lesz a Bevétel egyenleg.
A részvételi díjból származó bevétel egyenleg összegét az alábbi kiadásokra fordíthatja a Település:
- Kulturális munkakörben foglalkoztatottak többletdíjazása (min. 20%) (pl. megbízási díj, cafetéria stb.)
- Új közösségek létrehozására vagy meglévők támogatására fordított összeg (min. 50%) (pl. helyi ifjúsági egyesület valamely programjának támogatása)
- Egyéb dologi kiadások (max. 30%) (pl. rezsiköltség, nyomdai költség stb.)
- Költségelszámolás készítése és benyújtása
A költségelszámolás beadásáról a
települések tájékoztatást kapnak a TERKULT felület nyitó oldalán Feladatként,
valamint e-mailben is kapnak automatikus értesítést.A rendszer azon szolgáltatásokhoz kapcsolódó bevételeket összesíti, amely szolgáltatások az adott költségelszámolási időszakban valósultak meg, és elfogadott teljesítési igazolással rendelkeznek. A Tovább gombra kattintva tölthető ki a költségelszámolási űrlap, valamint látható a bevétel.
A részvételi díjból származó bevétel összegét az alábbi kiadásokra fordíthatja a település:
A kiadási összegeket a Költség rovatba szükséges beírni. A Költség rovat alapján a program ellenőrzi a beírt adatokat és hibaüzenetet küld, ha alacsonyabb/magasabb a ráfordítás az előírtnál, vagy ha számszakilag nem megfelelő valamely adat.
A Költség indoklása rovatba kérjük rövid szöveges indoklás megfogalmazását. Pl. milyen közvetlen kiadásokra fordította a bevételt vagy mely közössége és hogyan hasznosította az adott összeget.
Az adatlap végén az Önrész rovatban feltüntetheti, amennyiben önerőből is biztosított összeget a szolgáltatás megvalósításához.
Figyelem: egy költségelszámolási időszakban keletkezett bevétellel nem szükséges 100%-ban elszámolni a költségelszámolási időszak végéig, tehát maradvány keletkezhet. A Terkult felületen a maradvány összege hozzáíródik a következő időszak bevételeihez. A bevétellel történő teljeskörű elszámolást éves szinten (tárgyévben a keletkezett bevételek elköltendőek) tárgyévet követő január 31-éig szükséges elszámolni.
A Beküldés gombra kattintva benyújtása kerül a tájékoztató jellegű bevétel felhasználási elszámolás.
Záróelszámolás:
- Eredménykommunikáció
Kérjük, a Petőfi Kulturális Program szolgáltatásairól települési (színtéri, intézményi) közösségi média vagy honlap felületein szíveskedjék a továbbiakban beszámolni. A beszámoló internet webcímét a továbbiakban a terkult honlapon az adott szolgáltatás teljesítésigazolásához be kell illesztenie.

A beszámoláshoz segédletet biztosítunk: videó beszámolóhoz fel- és levezető videó sablon közé tegyék be saját települési rövid videó beszámolójukat.
A PKP képkeretbe illesszék be beszámoló fotóikat és publikálják azt kép formátumként közösségi média felületükön.
Segédletek és fájlok: https://terkult.hu/letoltes
Kérjük, közösségi média felületeken használják:
#petofikulturalisprogram. Facebook esemény társszervezőjeként jelöljék meg a szolgáltató közösségi média oldalát, s a szövegben is linkeljék be a szolgáltatót: @szolgaltato, pl: @nemzetimuvelodesiintezet (a bejegyzésben a név kattintható linkre fog így váltani)